Regulamentul participarii la festival
REGULAMENT
de participare la Festivalul internațional de tobe și percuție BaTTerra
1. Prezentare generală
1.1. Festivalul internațional de tobe şi percuție BaTTerra (în continuare Festival) este un eveniment non-profit, organizat de Asociația Obștească Artcord.
1.2. Pagina oficială a Festivalului este https://festival.md/ .
1.3. Toate fondurile acumulate din sponsorizări şi/sau organizații private, finanţări de la instituții publice, venituri din vânzări, cote de participare, precum şi din alte activități de finanțare, sunt destinate formării bugetului Festivalului, pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente şi acumularea de fonduri pentru edițiile viitoare.
1.4. Festivalul are câteva părți componente, fiecare având un regulament specific, descrise în continuare.
2. Componentele festivalului:
2.1. Concurs al tinerilor toboșari/percuţionişti BaTTerrist;
2.2. Masterclass-uri pentru elevi/studenţi/muzicieni dedicați;
2.3. Prezentări de produse, tehnici, moduri inovative de predare, expoziţii-vânzări, alte tipuri de participare/implicare;
2.4. Concerte-show-uri pentru publicul larg.
3. Regulament de participare la Concursul tinerilor toboșari si percutionisti "BaTTerrist":
3.1. Înscrierea în concurs se face prin descarcarea formei specializate, care se va suplini cu toate informatiile cerute si se va expedia la adresa batterrafestival@gmail.com .
Ca alternativa se poate inscrie la concurs prin telefon la 060 924 923
3.3. Concursul tinerilor toboșari/percutionisti se divizează in baza unei categorii de îndemânare (skill) şi trei categorii de vârstă:
3.3.1. categorie începători absoluți fara limită de vârsta,
3.3.2. trei grupuri de toboșari intermediari şi/sau avansați până la 12 ani, 13-18 ani, peste 18 ani.
3.4. Se apreciază si punctează următoarele performante:
3.4.1. Interpretarea muzicala cu accentul pe aflarea si evoluarea in contextul muzical, dinamică, vocabular şi interacțiune cu partiturile celorlalte instrumente;
3.4.2. Tehnica de mânuire a instrumentului, capacitatea de a improviza, evolua cu solouri;
3.4.3. Artistism, comportament si apariție scenica, showmanship.
3.5. Performanțele enumerate mai sus se contabilizează de către un juriu din cel puțin 3 persoane, compus din artiști de performanta din domeniu, muzicieni notorii din țară sau de peste hotare, profesori din domeniul aferent, membri ai asociației Artcord.
3.6. In cazul când in concurs participă elevul/elevii unuia dintre membrii juriului, acel membru se va abține de a-si contabiliza elevul. Pentru a nu fi afectat punctajul final al acestor participanți, li se vor acorda punctaj mediu aritmetic pentru fiecare categorie.
3.7. Punctajul se va oferi in gama de la 1 la 10 puncte per fiecare tip de performanta.
3.8. Punctajul final va constitui suma totala a punctelor oferita de toti membrii juriului cumulata pentru fiecare concursant in parte.
3.9. Pentru fiecare categorie de vârsta, se acorda premii pentru primele trei locuri ocupate in baza punctajului acumulat si mențiuni pentru primele cinci locuri.
3.10. Rezultatele concursului se vor anunța imediat dupa contabilizarea punctajelor acumulate cu expunerea fiecărui membru de juriu asupra justificării acordării notelor pana la 4 puncte sau de la 9 la 10 puncte, pentru evidențierea neajunsurilor sau performantelor exemplare, ca motivare pedagogica.
3.11. Câștigatorilor locurilor 1 si 2 din cele trei grupuri de toboșari intermediari/avansați, per fiecare categorie de vârstă li se va acorda posibilitatea sa participe in partea de concerte ale festivalului in următoarea ordine:
3.11.1. Câștigatorii locurilor 2 - in prima zi de concert;
3.11.2. Câștigatorii locurilor 1 - in a doua zi de concert.
3.12. Laureații grupului de începători fără limita de vârstă, nu vor avea posibilitatea sa evolueze in partea de concerte, ținând cont de limitarea lor tehnica, însa vor fi invitați in scena pentru primirea premiilor, diplomelor, mențiunilor.
3.13. La sfârsit de festival, laureaților li se vor înmâna premiile din scena principala de către președintele juriului si reprezentanții sponsorilor.
3.14. Profesorii si/sau școlile ai căror elevi au ocupat primele trei locuri in fiecare categorie vor primi diplome de performanta din partea festivalului.
3.15. Pentru acoperirea cheltuielilor aferente concursului tinerilor toboșari se va percepe o cota de participare:
3.15.1. Cota de participare in concurs este de 500 MDL.
3.15.2. Copiii din familiile social vulnerabile nu achita cota de participare.
3.16. Pentru a participa in categoria de membru de familie social-vulnerabila este nevoie ca participantul la concurs, sau reprezentatul său legal, in cazul minorilor, sa completeze o declarație pe proprie răspundere unde vor menționa baza calificării sale ca Familie Social Vulnerabila.
3.17. Calificativul de Concursant din Familie Social Vulnerabila se va acorda copiilor care sunt orfani de părinți, de la școlile-internate si/sau casele de copii, celor din familii incomplete cu venituri sub media pe economie a Republicii Moldova, studenților care nu beneficiază de suportul financiar al parinților si/sau au o bursa mai mica decât venitul mediu pe economie.
3.18. Înscrierea în concurs poate fi organizată de Comitetul Organizatoric şi prin alte metode, comunicate pe site https://festival.md/ şi rețelele de socializare.
4. Regulament de participare in calitate de artist-performer de Masterclass
4.1. Pentru a participa in cadrul Festivalului cu un Masterclass este nevoie de contactat Comitetul Organizatoric cu o oferta, un rider tehnic, alte cerințe de orice ordin.
4.2. Contactele comitetului organizatoric se pot găsi pe site-ul Festivalului la pagina Contacte https://festival.md/pages/contacts
4.3. Oferta de Masterclass poate fi prezentata prin descriere succintă, materiale media, cu anexarea de ridere tehnice, cereri de onorarii, cereri de compensare cheltuieli, transmise electronic la adresele electronice menționate la pagina Contacte https://festival.md/pages/contacts
4.4. Riderele tehnice, cererile de onorarii si cererile de compensare de cheltuieli se vor înainta doar in forma scrisa pe suport fizic sau in format electronic cu semnarea lor de către partea ofertanta.
4.5. Comitetul Organizatoric poate veni cu propunerile proprii de artiști-performeri ai Masterclass-urilor, inclusiv din rândul headlinerilor invitați.
4.6. Acceptarea sau respingerea de oferte pentru Masterclassuri se face exclusiv de către Comitetul Organizatoric al Festivalului cu aprobarea ulterioara a conducerii AO Artcord.
5. Regulament privind participarea cu prezentări de produse, tehnici, moduri inovative de predare, expoziții-vânzari, alte tipuri de participare şi/ sau implicare
5.1. Festivalul BaTTerra încurajează participarea oricăror entități care aduc plus-valoare evenimentului si promovează orice tip de activități aferente domeniului muzical, in special domeniul artelor de percuție/toboșărit.
5.2. Comitetul Organizatoric salută şi facilitează orice forme de participare.
5.3. Comitetul Organizatoric depune efortul maxim posibil pentru a susține buna desfășurare a activităților propuse in limita posibilităților existente.
5.4. Orice suport solicitat trebuie strict coordonat cu Comitetul Organizatoric.
5.5. Prioritate la participarea in categoria data se va da entităților care vin cu sponsorizări pentru festivalul BaTTerra, dar nu se vor limita strict de acest suport.
5.6. Sponsorizările pot avea orice forma agreata de entitatea participanta si Comitetul Organizatoric.
5.7. Pentru participarea cu activități la aceasta categorie este nevoie de contactat Comitetul Organizatoric prin orice forma disponibila.
5.8. Contactele pot fi găsite pe site-ul Festivalului la pagina Contacte https://festival.md/pages/contacts.
6. Regulament privind participarea in programele de concert-show
6.1. In programele de concert ale Festivalului participă 3 categorii de muzicieni /formații /performeri:
6.1.1. Câștigătorii concursului tinerilor toboșari /percuționiști care au ocupat locurile 1 si 2 din fiecare grup de vârsta/performanta;
6.1.2. Formații /artiști /performeri care vin cu o oferta artistica transmisă la adresele electronice menționate la pagina Contacte https://festival.md/pages/contacts si sunt acceptați pentru participare de către Comitetul Organizatoric;
6.1.3. Headlinerii de peste hotare, oaspeți speciali si artiști autohtoni invitați de către Comitetul Organizatoric.
6.2. Câștigătorii concursului tinerilor toboșari /percuționiști care au ocupat locurile 1 si 2 din fiecare grup de vârsta /performanta se includ in programul concertelor in mod automat, dupa următoarea formula:
6.2.1. ocupanții locurilor 2 – la concertul din prima zi de festival,
6.2.2. ocupanții locurilor 1 – la concertul din a doua zi de festival.
6.3. Plasarea in orarul de evoluare scenica a acestor concursanți este total la discreția Comitetului Organizatoric.
6.4. Concursanții sau reprezentanții lor legali nu pot dicta timpul sau plasamentul evoluarii, dar pot amiabil solicita modificări in plasamentul de evoluare cu cel putin 10 zile înainte de festival cu motivarea acestor solicitări.
6.5. Solicitările de modificare pot fi luate in considerație sau desconsiderate. Prioritate se va da in cazurile când solicitanții vin cu propuneri de sponsorizare a festivalului, însa nu garantează acceptarea obligatorie a lor.
6.6. Castigatorii concursului se obliga sa participe in programul de concerte in baza celor enunțate mai sus.
6.7. Refuzul de a participa poate duce la descalificarea concursantului fără posibilitatea recuperării cotei de participare.
6.8. Pentru participarea formațiilor/artiștilor/performerilor este necesară prezentarea ofertei de participare.
6.9. Oferta de participare poate include o descriere succintă, demo-uri media, alte tipuri de prezentare, transmisă la contactele menționate la adresa https://festival.md/pages/contacts.
6.10. Oferta poate fi in format de numar de show artistic, program individual cu backing tracks, program de evoluare live ale formațiilor muzicale, alte tipuri de evoluare scenica.
6.11. Ofertele de participare pot fi sub forma de compoziții originale, cover versiuni actoricești sau cover-uri. Se încurajează si se dă prioritate primelor două categorii.
6.12. Acceptarea sau neacceptarea de oferte se face exclusiv de către Comitetul Organizatoric.
6.13. Comitetul organizatoric, in deciziile sale, tine cont de preferințele publicului, valoarea si varietatea artistica a ofertei, dar si de susținerea ofertei de către sponsorii festivalului.
6.14. Fiecare oferta artistica trebuie sa fie acompaniata de cerințele tehnice ale artiștilor /formațiilor /performerilor, care se vor înainta in format electronic către Comitetul Organizatoric.
6.15. Fiecare participant acceptat va beneficia de un premiu bănesc in cuantum de pana la 2000 MDL sau un voucher pentru procurarea unor marfuri in magazine muzicale, la alegerea participantului. Premiile bănești constituie subiectul impozitării si taxării conform legislației RM.
6.16. Decizia de acordare a acestor premii este total la discreția Comitetului Organizatoric, dar va tine cont de opinia sponsorilor festivalului, in cazul când aceste sponsorizări sunt specifice pentru oferirea de premii către participanți.
6.17. Pe lângă premiile bănești, participanții la Festival vor primi diplome si mențiuni.
6.18. Plasamentul fiecărui artist /formatie /performer acceptat in programul Festivalului se afla total la discreția Comitetului Organizatoric si nu poate fi subiect al influențării de către participanți.
6.19. Solicitările de ajustare, motivate, ale plasamentului evoluarii se pot accepta in mod amiabil de către Comitetul Organizatoric cu nu mai putin de 10 zile pana la festival.
6.20. Se va da prioritate la solicitările de ajustare susținute de către sponsorii Festivalului.
6.21. Timpul scenic acordat fiecărui participant la concerte este strict delimitat de către Comitetul Organizatoric si se afla total la discreția sa. El va fi anunțat si coordonat cu ofertantul la momentul acceptării, dar poate fi ajustat unidirecțional de către Comitetul Organizatoric pe parcurs.
6.22. Participanții acceptați din categoriile de mai sus nu vor putea cere timp de soundcheck, însa vor beneficia de asistență a personalului tehnic pe parcursul evoluarii in limita a 5 min de linecheck.
6.23. Solicitările de iluminare scenica, efecte speciale, etc., se vor discuta cu Comitetul Organizatoric si vor fi facilitate la maxim în limita posibilităților tehnice si logistice existente.
6.24. Comitetul Organizatoric nu oferă compensații de cheltuieli la prima categorie de participanți (câștigători ai concursului tinerilor toboșari /percutionisti).
6.25. Comitetul Organizatoric nu oferă compensații de cheltuieli la cea de a doua categorie de participanți, cu excepția cheltuielilor direct compensate de către sponsorii festivalului, sau ai sponsorilor artistului /formatiei /performerilor.
6.26. Comitetul Organizatoric nu poate fi obligat sa divulge careva date privind oferirea de premii, compensare de cheltuieli, sponsorizări către public, excepție fiind doar statutul Asociației organizatoare si legislația in vigoare.
6.27. Headlinerii de peste hotare, oaspeți speciali si artiști autohtoni invitați de către Comitetul Organizatoric fac subiectul exclusiv al deciziilor discrete ale Comitetului Organizatoric.
6.28. Invitația si acceptarea headlinerilor in programul Festivalului poate fi făcută cu consultarea finanțatorilor / sponsorilor si/sau partenerilor festivalului însă nu este obligatorie.
6.29. Oferirea de onorarii, compensarea de cheltuieli, suplinirea cerințelor tehnice, găzduirea participanților din ultima categorie se face exclusiv la decizia Comitetului Organizatoric in limita bugetului disponibil, însă pot fi modificate post-eveniment din contul veniturilor obținute sau din ofertele de finanțare/sponsorizare, special destinate acestor scopuri.